עמוד הבית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20/%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
יום הולדת בתקציב שפוי / דליה כהן

יום הולדת בתקציב שפוי / דליה כהן

כך חוגגים יום הולדת לילדים בלי לקרוע את הארנק ועדיין מעלים תמונה מנקרת עיניים באינסטגרם.

תמו הימים בהם פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ, קנקנים של מיץ פטל, משחקי חברה כמו אמת או חובה, נר בבקבוק או חבילה עוברת הספיקו לשמח ילד יום הולדת. שיתופים במדיה החברתית מביאים איתם המון לחץ חברתי להעלות את הרף של חגיגות יום ההולדת.

יש הורים שהודו שבזבזו אלפי שקלים על מסיבה לילד הקטן שלהם. הלחץ לבזבז ולהפיק קרנבלים ליום הולדת של הילדים שלנו הוא טרנד מתפתח ולמרבה ההפתעה, הלחץ לרוב מגיע דווקא מהכיוון של ההורים ולאו דווקא של הילדים.

אז להורים שמאסו מעוגה בגובה שלוש קומות, שכל קומה עולה מאתיים שקל (שלרוב גם לא כל כך טעימה), לבופה סושי לילדים בני 10, למפעילים ואטרקציות בסכומי עתק והזמנה למסיבה בעיצוב גרפי - מינימום הזמנה לחתונה, הנה כמה דרכים בהם תוכלו לחגוג לילד או הילדה שלכם בלי לקרוע את הכיס.

 

הזמנות
מה אנחנו לא משתפים היום באינטרנט? תמונות, מיקום, סודות, אז למה לא הזמנה ליום הולדת? כנסו לאתר אינטרנט שמספק עיצובי הזמנות בחינם, עצבו הזמנה עם הדמות האהובה על הילד שלכם ושלחו אותו באימייל לכל ההורים.

רעיון נוסף ומקורי: קנו חבילת בלוני גומי ולורד, רשמו על כל אחד מהם את התאריך, שעה ומקום של מסיבת היום הולדת ותנו לילדים שלכם לחלק אותם בסוף השיעור או בגן.

 

מסיבה עגולה - קהל יעד: גילאים 2-4
צורות גיאומטריות פשוטות הן משהו שילדים בגילאים 2-4 מבינים (בנוסף ל"ממתקים", "צעצועים", ו-"זה שלי"). מסיבה עגולה היא שמחה גדולה בשבילם ולכם היא חוסכת הרבה כאב ראש וחור בכיס.

מיקום: אם לא נוח לכם לחגוג בבית שלכם תמיד אפשר לסגור במרכז הקהילתי הקרוב לביתכם. תחשבו על קישוטים עגולים מנייר, מדבקות פשוטות ועגולות לקישוט הכוסות, צ'יריוס, בועות, בלונים וחישוקים. עדיף פעילויות קצרות ודינמיות, כי ילדים בגילאים האלה יעדיפו לרוץ בחופשיות מאשר לשבת במעגל. קחו בחשבון את שעת המסיבה וכוונו את סופה לשעה 13:00- עד השעה הזאת הילדים כבר מלאים בסוכר ואנרגיה, ואתם תשמחו ששלחתם אותם את פצצות האנרגיה האלה הביתה והשארתם לעצמכם מספיק זמן לסדר ולנוח.

אוכל: כל חטיף בצורת עיגול יעבוד- לחמניות עגולות (בייגל) עם ריבה, פיצה, עוגיות ואפילו פירות וירקות עגולים באים בחשבון.

לעוגה: עוגת דונאטס - מאוד פשוט, טעים, כייף לעיניים והכי חשוב, אתם יכולים להכין אותה יחד עם הילדים שלכם.

מתכון פשוט להכנת עוגת דונאטס

ואם אתם ממש לחוצים בזמן, אתם תמיד יכולים לקנות דונאטס מהסופר, להניח אותם אחד מעל השני בצורת פירמידה, לצפות אותם עם קצפת או זילוף מתוק ולפזר מעל סוכריות צבעוניות. ואם אתם ממש בקטע של מתוק, אפשר גם למלא את החורים של הדונאטס עם גלידה כהפתעה מתוקה לילדים רק זכרו לשמור במקפיא עד ההגשה.

אל תשכחו לשאול את עצמכם ואת הילד שלכם: האם הם ירגישו בנוח להיות מרכז העניינים? אם כן אין בעיה. אם לא, שקלו לחגוג את מסיבת היום הולדת יחד עם חבר נוסף מהגן או מהשכונה שנולד בסמוך ליום הולדת של הילד שלכם- הילדים מתחלקים בתשומת לב וההורים מתחלקים בהוצאות.

 

יאללה בלגן - קהל יעד: גילאים 5-7
הקונספט אולי מתקשר לכם לעוד שבת רגילה עם הילדים אבל גם "בלגאן" יכול להיות נושא מקורי למסיבת יום הולדת. מסיבה שמוקדשת ללכלוך ובלגאן, ישמח את חתןכלת השמחה וללא ספק את החברים, ואתם? אתם תחשבו להורים הכי מגניבים בעולם.
הכינו את ההורים מראש ללכלוך: רשמו בהזמנה או בקבוצת בהוואטסאפ שילבישו את הילדים בבגדים שניתן ללכלך.

מיקום: זה יכול להיות בחצר הבית או בגינה הציבורית. תפרסו בד לבן גדול על הדשא, פזרו בקבוקים של צבעי גואש ותנו לילדים להשתגע.

אופציה נוספת היא הכנת "סליים". ילדים יכולים להעביר שעות בהכנה ובמשחק עם הגוש הגמיש הזה. תרכשו כמה גלונים של דבק אומגה, תחליב רחצה שמפו, צבע גואש בכל מיני צבעים וג'ל כביסה של פרסיל, וסמכו על הילדים שיידעו מה לעשות.

לעוגה: קנו או הכינו עוגות אישיות (קאפקייקס) לכל משתתף במסיבה, הכינו מראש זילוף צבעוני בשקיות ניילון וגזרו חור קטן בקצה. חלקו את הקאפקייקס יחד עם שקית זילוף לכל ילד, ותיווכחו ליצירות אומנות טעימות מעשה ידיהם.

אל תשכחו שבגיל הזה הילדים כבר יודעים מה הם אוהבים ואיך הם היו רוצים לחגוג. לפני שאתם מחליטים על נושא למסיבה, התייעצו איתם וחשבו יחד איפה לארגן את המסיבה, את מי להזמין מהכיתה ואיזה עוגה הם הכי אוהבים.

החוכמה היא יצירתיות. ולא, אנחנו לא מצפים מכולכם להיוולד עם הכישרון. בשביל זה יש את האינטרנט שיכול לספק לכם אינסוף רעיונות לחגיגות ימי הולדת בלתי נשכחות. אל תשברו ללחץ הסביבה להוציא סכומי עתק במסיבות יום הולדת- אל תשכחו שהילדים לא באמת מבינים אם הוצאתם 2000 ₪ או 200 ₪, העיקר שתהיה להם חגיגה אמתית עם החברים והמשפחה.

 

הכותבת היא דליה כהן, מנהלת "קרוסלה" - רשת המרכזים לגיל הרך והמשפחה של החברה למתנ"סים הארצית. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וקרימינולוגיה ותואר שני לחינוך בגיל הרך מהאוניברסיטה העברית וניסיון של עשרות שנים בתחום.