עמוד הבית > %D7%98%D7%99%D7%A1%D7%94%20%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9E%D7%94:%20%D7%9B%D7%9A%20%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D%20%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%94%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D%20%D7%A7%D7%98%D7%A0%D7%99%D7%9D%20/%20%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%94%20%D7%9B%D7%94%D7%9F
טיסה נעימה: כך שורדים טיסה עם ילדים קטנים / דליה כהן

טיסה נעימה: כך שורדים טיסה עם ילדים קטנים / דליה כהן

טסים עם הילדים בקיץ הזה? כמה אתם חוששים מהטיסה מ-1 עד 10? התשובה דיי ברורה. אמנם רובנו התמודדנו עם רעש של ילדים בוכים, מתלוננים וצורחים במהלך טיסות מילדים של אחרים, אבל כשאלו הצרחות של הילדים שלכם קשה עוד יותר להתמודד עם זה.

כולנו רוצים שהילדים שלנו יהיו ממושמעים ושקטים ורוב האנשים יגידו לכם להתעלם מאנחות, הערות וגלגולי עיניים שמכוונים אליכם, אבל אנחנו יודעים שזה לא פשוט. יש כאלה שינסו להזמין טיסת לילה, על מנת לתת לילדים להעביר את הטיסה בשינה. זה יכול לעזור, אבל זה לא תמיד אפשרי ואף אחד לא מבטיח שאכן הילדים ירצו לבקר בארץ החלומות.

למזלנו, הטכנולוגיה מספקת דרכים חדשות ואפקטיביות לשמור על הילדים שלנו עסוקים במהלך נסיעות וטיסות. ולאלה שלא מאמינים בטכנולוגיה - יש עדיין מספיק דרכים רטרו סטייל לבדר את הילדים שלכם ללא שימוש בטכנולוגיה.

 

9 טיפים שאם תיישמו, יהפכו את הטיסה "המפחידה" לסבירה פלוס.

לפני הטיסה לדבר עם הילדים ולהלהיב אותם על המשחקים שהכנתם יחדיו, ואולי לקבוע שהטיסה תהיה זמן לתכנון הטיול- מה נאכל, איפה נשחק, מה נראה ועד כמה נהנה.

השתדלו לשמור לילדים את המושב ליד החלון. ילדים נוטים לשלוח ידיים לכל כיוון ומושב במעבר יכול להיות להם מסוכן. וכמובן שמאוד נחמד גם לאפשר לילדים לראות את העננים מקרוב. מומלץ שההורים יתפצלו בכיסאות וישבו בין הילדים .

דואגים שהנוסעים סביבכם ישנאו אתכם ויאחלו לכם דברים רעים כל הדרך לברצלונה? קחו דוגמה מאימא יצירתית מאחת המסגרות שלנו, שארזה שקית הפתעות + מכתב התנצלות ליושבי המטוס, על כל אי נעימות שאולי תקרה במהלך הטיסה . האמינו לי, לא יהיה אפשר לשמור לכם טינה אחרי זה.. שמרו על סבלנותכם .הנוסעים יכולים להיות אמפתיים להורים אחראים ומעורבים. הנוסעים מתקשים להכיל הורה  לא אחראי שאדיש למראה התנהגות ילדו,  ולפעמים אף מגביר ומקצין את התנהגות ילדו.

תארזו חטיפים - אם הילדים שלכם אוהבים "בריא" מצוין, חתכו להם מקלות מלפפונים, גזר וכיוב'. אבל אם לא, קצת ג'אנק זה גם בסדר, רק הימנעו משוקולד (הוא מלכלך) ומכל חטיף עתיר בסוכרים מסיבות ברורות מאליהם. בכל זאת, שקית במבה או בייגלה כנראה ישמרו על הילדים שלכם יותר שקטים בטיסה מאשר תפוח, וגם יסייעו לתופעת לוואי חיובית - הלעיסה תשחרר את הלחץ באוזניים שנגרם משינויי הגבהים.

מערכת הבידור במטוס היא החברה הכי טובה שלכם - נכון שבבית רצוי להמעיט או להקציב לילדים חצי שעה של צפייה בטלוויזיה או שימוש בסמארטפון. אבל כשמדובר בטיסה של כמה שעות, החוקים משתנים. תדאגו להטעין את המכשירים החכמים מראש, להתקין משחקים ידידותיים לילדים, ורצוי לדאוג לאוזניות שמתאימות לאוזניים הקטנות שלהם כי האוזניות שמספקות לנו חברות התעופה בדרך כלל לא נוחות ולא מתאימות לילדים.

אלמנט ההפתעה - יחד עם החטיפים, מכשירים טכנולוגיים וכל מוצר אחר שארזתם - אל תשכחו את הבובה האהובה של הילד או השמיכה הקבועה של הילדה- ורצוי מאוד גם לזרוק לתיק כמה הפתעות. כמה צ'ופרים ייתנו לכם כמה רגעי חסד אחרי שהילדים השתעממו מ'סמי הכבאי'  או מהמשחקים בסמארטפון. תחשבו על צ'ופרים שלא מרעישים כמו מדבקות, טושים חדשים, חוברת צביעה, פאזל, קלפים או בובות.

הנה כמה רעיונות נוספים לפעילויות ילדים בשיטת "עשו זאת בעצמכם" לזמן טיסה.

האצלת סמכויות - בקשו מהילדים שלכם לשמור אחד על השני שיהיו שקטים ומאושרים בעיקר מהבוגרים יותר כלפי הקטנים יותר. זה יהפוך את הבוגרים לשותפים במשימה והקטנים יקבלו את תשומת הלב לה הם זקוקים.

נסו להירגע – עוד לפני הצ'ק אין, אתם כבר לחוצים ומתוחים מהטיסה לשם ובחזרה. ילדים כמובן קולטים לחץ ומושפעים ממנו. היו רגועים, והילדים יהיו רגועים אתכם. למען שפיותכם, השלימו עם המציאות - כנראה שלא תישנו יותר מידי במשך הטיסה. את רובה תעבירו בלהאכיל, לבדר ולנקות אחרי הילדים.

זכרו שכולנו הורים לילדים ויבינו אתכם, כל עוד ייראו שאתם מנסים.

 

טיסה נעימה ושקטה!

 

הכותבת היא דליה כהן, מנהלת "קרוסלה" - רשת המרכזים לגיל הרך והמשפחה של החברה למתנ"סים הארצית. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וקרימינולוגיה ותואר שני לחינוך בגיל הרך מהאוניברסיטה העברית וניסיון של עשרות שנים בתחום.