משעמם לך? גם לאיינשטיין שיעמם – הסיבות שכדאי לתת לילדים להשתעמם בחופש

משעמם לך? גם לאיינשטיין שיעמם – הסיבות שכדאי לתת לילדים להשתעמם בחופש

השנה סוף סוף הסתיימה ויחד איתה אינסוף בקרים של רדיפה אחרי הילדים, התארגנות לבית הספר, הכנת סנדוויצ'ים, הסעות לחוגים ועזרה בשיעורי בית. אבל כמו רוב ההורים, בטח גם אתם עוד לא הספקתם להוציא אנחת רווחה וכבר התחילו כל הבקרים של ההכנות לקייטנה, טיולים, סנדוויצ'ים, מפגשים עם חברים ועוד פעילויות "מעשירות" לתקופת הקיץ, כי כמובן: אנחנו חייבים להעסיק את הילדים שלנו כל יום לאורך כל היום גם במהלך החופש הגדול.

אז בטח גם לכם היו המון רעיונות להעסיק ולבדר את הקטנטנים במהלך החופש, פעילויות שהיו מאתגרות גם את הגוף וגם את המוח: יעדי קריאה כל שבוע, פעילויות בטבע, חוברות עבודה לקיץ, עזרה במטלות הבית ובלי זמן מסך – נשמע מוכר? כולנו נפלנו למלכודת הזאת שמצופה מאתנו כהורים להעסיק את הילדים שלנו בפעילויות מעשירות כי חלילה שהילדים לא יישארו משועממים לרגע.

השעמום אצל הילדים הוא כבר לא הבעיה של הילדים עצמם אלא שלנו, ההורים: אנחנו מבזבזים המון אנרגיה במרדף אחרי פעילויות חינוכיות שימלאו את זמנם של הילדים, על חשבון זמננו ואם לא נצליח למלא כל שעה בפעילות העשרה, מה יחשבו עלינו? לא מעט מחנכים ואנשי מקצוע מסכימים שלפעמים כדאי ורצוי לתת לילדים את החופש להחליט איך להעביר את זמנם החופשי ולהרשות להם גם להשתעמם ולתת להם להחליט איך להפיג את השעמום. חלקם מאמינים שיש לאזן בין הידע שהילדים רכשו במשך עשרה חודשים עם זמן חופשי שבו הילדים חופשיים לתת למוחות שלהם מנוחה ולצבור כוחות מחודשים לשנה החדשה.

בשביל לקרוא על היתרונות בשעמום היכנסו לכתבה המלאה של דליה כהן,  מנהלת "קרוסלה"- רשת המרכזים של הגיל הרך והמשפחה באתר וואלה