עמוד הבית > %D7%A2%D7%9C%20%D7%94%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%9D

על הבתים

במסגרת מרחבי הפעילות פועל 'בית לגדול טוב' – מיזם חברתי משותף של החברה למתנ"סים ושל תנובה, במסגרתו מוקמים מרכזי פנאי והעשרה בערים ובשכונות פריפריאליות ברחבי הארץ. "בתי לגדול טוב" מעניקים לילדים בגיל הרך ולבני משפחותיהם הזדמנות ליהנות מפעילויות רבות ומגוונות ללא עלות או בעלות מסובסדת.

 

על המיזם:
בשנת 2011 חנכה החברה למתנ"סים בשיתוף עם תנובה את "בתי לגדול טוב" - מיזם חברתי של מרכזי פנאי והעשרה לגיל הרך המוקמים בשכונות פריפריאליות ברחבי הארץ בשיתוף הרשויות המקומיות.
שיתוף הפעולה בין תנובה לחברה למתנ"סים מסייע בהרחבת הפעילויות האיכותיות הקיימות במתנ"סים, ובהנגשתן לקהל הרחב, תוך שימת דגש חינוכי-קהילתי-חברתי וערכי על מקומה ומשמעותה של המשפחה במרחב הקהילתי ובמרחב החיים היומיומי.
עד היום הוקמו  9 בתים -  ברחובות, קריית ביאליק, חיפה, טמרה, נצרת עלית, באקה אל גרביה, אופקים פתח תקווה ועפולה - המעניקים לילדים בגיל הרך ולבני משפחותיהם הזדמנות ליהנות מפעילויות רבות ומגוונות.מתוך חמישה עולמות תוכן: קוגניטיבי, מוטורי, אמנותי, פנאי וערכי ללא עלות או בעלות מסובסדת.

קהלי היעד הינם משפחות צעירות שלהן ילדים בגילאי לידה עד שש שנים.

בית לגדול לטוב הינו מרכז המותאם לצרכי הילדים ומשפחותיהם ומגבש ומפעיל תכניות בהתאם. הבית פועל בשעות שונות, בהתאם לצורכי הילדים ומשפחותיהם ומעניק לילדים בגיל הרך ולבני משפחותיהם פעילויות רבות ומגוונות.

בנוסף לפעילות חוגית מגוונת בעלות מסובסדת, כל בית מציע לקהילה חדרי פעילות חופשית ומונחית - חדר תנועה (ג'ימבורי), חדר מחשבים, חדר ספריה, חדר חוגים, חדר שף צעיר וחצר משחקים, ועורך אירועי קהילה בחגים, ימי הולדת וכיו"ב.

הצוות המפעיל של הבית כולל לרוב אנשי מקצוע בתחומי הגיל הרך, ובהתאם לתחומי התוכן השונים. מושם דגש על בניית צוות קבוע, דבר המאפשר הכרות מעמיקה עם הקהילה ומתן תחושה ביתית של שייכות ובטחון.

שילוב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים 
בית לגדול טוב מאפשר יצירת תנאים לגמישות ארגונית ותפעולית במתן השירותים, כדי שניתן יהיה לענות על צרכיו של כל ילד. שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בפעילות משותפת עם ילדים שהתפתחותם תקינה וקיומן של פעילויות המותאמות לילדי החינוך המיוחד בלבד.